Friday 29 March 2013

RENCANA ALLAH itu BAIK

Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".
Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".
Kita merancang, Allah juga merancang..tetapi perancangan Allah lebih baik.. :')

What happened today?

- Left alone @the office (semua geng cuti)

- try to finish 2 proposal of my master (sampai demam-demam sakit kepala)
- Baru jer belajar something new- deriving math calculation to apply  in controlling the robot wheels. (aku jadi pemerhati ja...susah bebeno nak kaitkan math dgn all the movement)
 - Angah call tanya nak McD tak? terkesima sebentar...tiba-tiba imej video lembu kena mesin hidup-hidup siap dengan sound effect terpancar di fikiran ku.... serta-merta rasa cam nak termuntah jer...padahal sebelum ni aku lah yang exicited sangat nak kan happy meal.... sorry Angah...I'm not interested.

Ismi's Weather forecast : 
- Angah ni ingatkan isterinya yg pesan McD...kenapa nak ingat kat aku juga!!!! kesiannya kat aku....huhuuhuuh
RENCANA ALLAH itu BAIK 

Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".

Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".

kita merancang, Allah juga merancang..

tetapi perancangan Allah lebih baik.. :')

----------
Baca juga Tausyiah lainnya di @[284065898387868:274:Unik dan Keren]

> Keajaiban Shalat Shubuh
> Wanita Tercantik Di Dunia
> Ketika Bayi Aborsi Berbicara (Renungan)

Klik Like di @[284065898387868:274:Unik dan Keren] untuk terus mendapatkan Motivasi Islami dan Kata Kata Hikmah- nasib baik aku tak order, sebabnya kan nanti kena jumpa, takut klu angah kata " takpa saya belanja" dan most important things, dia tak payah la nak bazir masa dan duit datang opis patah balik p mai p mai.......
-Ya Allah...thanks for helping me to make that decision. I do need someone but not him. I'm Always have You..Allah


2 days After - I think i really really need to have guts to live with it, no more questioning why it happen or in other words REDHA with my surrounding....


Angah: smlm tidoq awai ka?
Ismi : why?
Angah: saja ja, smlm test wassup boleh guna ka xboleh guna lagi hahhaha saya pun wassup la Is
Ismi : takpa...semua channel tu dah establish
         insyaAllah selagi kita bayar bil
Angah: hahahahhaahahahahahahahahhahahaha ish ish
       tak kan la saya nak habaq saya teringat
       teringat saja xpa kan
       hemm
Ismi : teringat ka boring?
Angah: haaaaaaa boring2
              ya betui tu
              maksud saya teringat tu boring la tu hahha
Ismi : kena kurangkan lah teringatkan sy aka boring tu
Angah: ahhahahhhahaha
               bukan selalu, sekali sekala saja
               jgn risau la
              dah nama pun peminat 
              minat saja laa...

              hem

Ismi : hem (dalam hati ni rasa macam kena cucuk je....mmmm tarik nafas tarik nafas aku kena hindari semua ni)

Apa sebenarnya perancangan Allah untuk kita? Kenapa adanya dia untuk memenuhi hari aku? Kesedaran aku untuk mengelak, adakah termasuk dalam perancangan? Perlukah aku memikirkan hikmah disebalik semua ini? Biarpun ada hikmahnya tapi bagaimana aku nak tahu hikmah yang aku fikirkan itu benar?

No comments:

Post a Comment