Monday 13 May 2013

Aku ni Malang ker?

Astaghfirullahalazim..... tak baik cakap cemtu la Is....

tapi stakat ni memang perkataan itu yg sesuai... 

It happen again to me when i try to get a little bit of happiness...

1) Wars game - Paintball... loose game and get badly injured compared to others....
     - Orang dapat medal, aku cacat tangan,kaki cramp... sampai biru 3 jari, pedih kulit terkoyak lagi
     - Semua org nampak cam luka aku tak serius... dah berbalut dgn kayu ni, doktor tak kasi genggam sebab  
        takut urat terus pecah n merebak.... 2 weeks estimation...padan muka 
     - get scolded because of a little bit scratch (besar garis marker pen je pun) @ abang wira... nasib baik tak pecah lampu... time bila aku langgar aku sendiri pun tak sedar
2) Movie @ Wayang - 1st time : masa lintas jalan , kaki member dilanggar moto, dia hempap kita sekali.... sakit tulang rusuk cam nak patah rasanya...lebam.. worst case = rasa cam tulang patah n cucuk peparu... 
 - 2nd time :  balik jer.... kena marah sebab air  tumpah dalam abang wira... abis seat belakang kena buka n jemur 2 minggu.... (ntah bila masa botol air tu terbuka tudung)
3) BTN - aktiviti lasak ye agak best...but i badly injured my left angkle....sebab jatuh dari tembok yg 12 kaki tu klu tak silap....  mmmmm sebab salah landing..... member tolong dukung on da way back to kem tapi jemmmmm hampir kena tinggal oleh bas sebab member sendiri dah lupakan kita... sedih sangat. Line telefon plak tak clear..nasib baik pakcik van nampak kita ni yg dok melambai2, klu tidak reput la kat situ.... kaki plak cam patah :p mengalir air mata takut  kena tinggal di hutan cerok...
4) training PTD : kena dera merangkak mcm tentera...badly injured both knees.... its okay tapi yg sadisnya bila kena marah sebab mama tak bagi ambil cuti... aku dah tak boleh nak jalan kot... lutut luka, kaki sengal.. dah la masuk opis kena pakai kasut bertutup+heels ... masuk opis dgn bau minyak angin, jalan cam siput... macam nak pecah lutut...
5) badminton tournament : main peringkat state kot... sapa suruh gatal join!!! kena smash muka ( tgh mata n gigi) wow mamat kedahan tu sangat kejam...sanggup smash aku ... terfikir semula " aku ni nampak seperti lelaki kah?" @ nampak aku ni macam ancaman terbesar utk dia? 
6) Driving time : 1st scene ---> kena paksa try bawak moto member... dah gila2 menolak ni,sebab memang 1st time nak menunggang, selalu bonceng aja.... akibatnya moto tu bertukar jadi kuda... nasib baik sempat jatuh sebelum hampi melanggar bontot mercs.... phewww.. bergaris betis.. moto patah sayap...
2nd scene ---> sendiri offer nak drive kereta member... perjalanan clear tapi tak pasal2 no plate patah sebab tersangkut pedal moto, gara2 tak angkat handbrake masa parking...
7) bola tampar team : main untuk suka-suka jer... orang guna tangan, aku tanduk bola ... asyik kena smash kepala dengan bola... berpinar rasanya... tapi ok lah sebab menang 3rd place... tak la sia-sia sangat kan :) 

the things is...... people sanggup lakukan apa saja utk menang... that is a fact!
Tapi aku yg kena jadi mangsa...walaupun aku tak buat apa2 pun yg hebat.... kaki bangku jer...
Kenapa Dunia ni sangat kejam kat engkau Is.... 
Banyak betul dosa engkau agaknya....

Ismi's weather forecast : my parents tak tahu about my current injuries... angah? dia tak concern langsung..... pelik jugak... tiba -tiba rasa why people leaved/scolded/buat tak heran at me when i'm injured/sick. the things called happiness is not with me anymore... bila diaorang boring/sedih they will find me... 

Okay Is kena redha jer... Allah dah tetapkan bahagian Is ...
Apa yang Is rasa...perkara yang boleh membahagiakan..yang Is suka... tak semestinya baik ...
Maybe sebab tu jugak lah Is tak kawin-kawin... lagipun parents pun tak pernah suruh... 
Case close for now!!!

No comments:

Post a Comment