Friday 8 November 2013

Manusia Biasa atau Luar Biasa

Sejak aku kekurangan motivasi untuk hidup...... aku lebih banyak dengar radio IKIM (insaf la sat)....
ceramah motivasi dia ok jugak cuma slot yg betul-betul memotivate tu waktu peak hour about 10 am so aku tak ada pilihan nak dengar kat dari mana..... (hanset android tapi tak dak tenet dan malas nak sumbat antenna radio :P)
Hari ni tiba-tiba rasa nak dengar HOT fm macam biasa... dah tu terkena pulak... ada sorang caller ni bercerita tentang abang angkat dia.... He's arrogant (husband orang) but always will be there when she's in trouble... (topik harini semua penangan cerita mr. arrogant yang baru tamat semalam)
Hah apa lagi...kena sembur dengan faizal kot... "relevan lagi ka abang angkat zaman 2013!!!"
Kaum adam sendiri pun tak percayakan semua tu... mula-mula memanglah abang angkat..lepas tu.. hahaha strategi katanya....

Kiranya selama ni aku tak salahlah protect myself from him.. memang dia dah jelaskan dan aku faham...
Angah try to be my motivator...dan aku bukanlah seorang yang senang nak berkawan dengan kaum adam ni...cuma i'm being part of manusia biasa.... aku tak minta pun semua terjadi... its just happen while i'm being defensive... tak sengaja rasa serasi,tak sengaja nak bercerita, tak sengaja mengadu... rasa seronok ada orang dengar walaupun respon/nasihat dia tak semua yang aku boleh ikut dan terima... yes i'm still manusia biasa yang masih mempunyai hati dan perasaan... i learn to be more sensitive until i can't control it anymore...

Walaupun susah, aku mesti berusaha gigih untuk dapatkan Master (which i don't have the will to do) sebab dia pernah berjanji akan 'lepaskan' aku hanya jika aku dah berkahwin atau ada master atau berjaya terbit buku dan apa lagi eh?? dah tak ingat lah pulak...
Walau apapun maksud dia... aku terpaksalah juga achieve one of those list in the promises... 
Sama macam janji zara utk tinggalkan irham hanya jika mak mertua dia boleh berjalan dan sihat seperti dulu..
Angah... just want you to know.. I appreciate what you try to do to me.. giving me motivation... Thanks a lot...but this kind of relationship..it just won't work for me..... so i decided to stop our conversation...sorry if you ever hurt and rasa tak best of all my actions... I really have to do it because saya hanya manusia biasa....


Apapun aku harus kembali kepada keadaan aku yang seperti dulu.....

" Jadilah manusia biasa yang berusaha secara luar biasa "
A quote from HM Tuah if i'm not mistaken....

Nota kaki :
Ustazah kata " hukum chatting sama dgn menelefon. Ertinya chatting di luar keperluan yang syar’i termasuk khalwah. Begitu juga sms. Walaupun dgn niat berdakwah. Kerana dakwah kepada jenis lawan bukanlah suruhan agama kerana Allah telah menetapkan utk berdakwah kepada lelaki adalah lelaki juga,begitulah sebaliknya. Namun bila ada tuntutan syar’i yang darurat, maka itu diperbolehkan sesuai keperluan..."

Ismi's weather forecast : Rasa insaf...menyesal tapi hanya mampu teruskan melawan perasaan ini...kalau angah baca semua ini... ketahuilah yang sebenarnya aku sangat malu sebab berangan dan perasan sorang-sorang... :P
maybe I'm just hoping that i would find 'someone like you' and adam .... till then just leave me alone...

Ku ingin dia yang sempurna Untuk diriku yang biasa Ku ingin hatinya, ku ingin cintanya Ku ingin semua yang ada pada dirinya Ku hanya manusia biasa Tuhan bantu ku tuk berubah Tuk miliki dia, tuk bahagiakannya 
Tuk menjadi seorang yang sempurna Untuk dia

No comments:

Post a Comment