Friday 22 November 2013

Surat Tunjuk Sebab?

Seharian setengah aku memikirkannya.... mood tak berapa bagus.. air mata tak dihargai pun mengalir semula....bukan nak mengungkit tak ikhlas cuma.... aku bukan robot,hanya manusia biasa
kali ni bukan sebab sangojae tapi kerana kerja...
Baru ja settle mengemukakan sebab yang sebenar mengapa aku tak hadir ke jemputan tu.....
jemputan jer kot... 
berbanding sebab yang sebelum ni yang hanya di create untuk menyelamatkan diri...
Aku yg rasa tak puas hati sebab aku terkorban..org tak tau susah senang aku for the class...
tapi apapun aku mengaku bersalah sebab salah membuat pilihan dan mengheret dia juga.....

Tapi semuanya ada hikmah....
- sekurang-kurangnya aku dapat luahkan apa yang aku rasa sekarang
- aku dapat bagitau secara lansung bebanan kerja yang aku tanggung sekarang ni....
- aku tahu pada siapa aku nak minta tolong lepas ni (of course about work only) Thanks a lot, credit to my colleague sebab dia berjaya cari solution untuk isi dalam surat tu... tak sia-sia aku luahkan apa yang aku rasa and the benefit goes to all...
- satu lagi alasan kukuh untuk aku teruskan Masters...a big reason to push me up...
takkan nak berundur lepas dah bgtau big bos...errmmmmm
~ semoga Aku tabah, ikhlas dan redha... Amin ~

Workload
1. Integrated project marks and criteria masih tak selesai
2. Syok jer lecturer ni amik soalan test aku... modul pun aku jugak...
3. Masa untuk start Marking for degree (300 + 76 student )
4. Geram sangat sebab tak berjaya install AutoCAD2012
5. Yes!!! Kelas 7 jam dah habis cuma tinggal yang selasa khamis jer
6. Update takwim dan latihan selesai
7. Fail penilaian diploma pun dah lama aku settlekan...due 29 nov

November Load
1. Review 50 Papers ( seminggu jer lagi, tak dapat conclusion lagi ni ), masa aku sangat terhad walaupun aku cuba susun sebaik mungkin.... sangat letih sampai demam,makan pun tak selera.....
2. Baby sitting ( berbelah bahagi nak ambil ke tak sebab sangat letih tiap2 minggu jaga) tapi wan abah dan tok mama mengharapkan... depa syok la cucu sulung ada kat rumah.....
3. Kampung abah dah balik ziarah tapi kampung my mom belum... kesian kat wan... 
4. Job Application for my sis dah settle.... siap hantar by hand...cari kerja untuk diri sendiri plak meh...
nak tuko kerja..hahahhahah (iskh bukan tak bersyukur cuma berusaha)
5. Planning gi KL this Disember, nak gi UniKL dan MARA setlle problem my sis , Along pun nak balik dari kursus... ermmmm semak betullah kelas ni..
6. Prof Muhaya tak jawab soalan aku.... huhuhuhu Prof , Please answer me!!! 

No comments:

Post a Comment