Tuesday 7 January 2014

7 Days After....

Unwritten.... Terima hakikat lah Is!!!
Hanya kerana aku bujang,tak kawin , tak ada anak kecik ... I'm labeled as "tak ada kerja" !!!
Kat opis sebelum ni pun sama gak " aku tak ada comitment lain" so boleh la hantar gi kursus, gi mana-mana majlis yg org kawin senang jer nak mengelak... nk jaga anak, bini sorang kat rumah, bini/tengah beranak ke berpantang...anak bini laki demam....
Aku masih boleh tolenrasi...cuma jangan cabar aku sudah.....

Bukan nak mengungkit cuma aku sangat sedih bila teringat ... rasa tak dihargai ja...
Sepanjang perjalanan harini menitis air mata, basah stereng keta sementara tunggu Angah lepas dari pandangan...tgk kereta member2 lepas satu per satu..semakin sedih jadinya.....
kenapa hidup aku tak semudah kereta2 yg just pass by?

Siapa aku sejak dari Along nak kawin, sampai ada sorang anak, dapat kerja ...borang, tawaran kerja, resume sapa yg tengokkan?
Siapa aku sejak dari Alang masuk uni, pinjaman ptptn, resume, isi borang kerja itu ini, hantar temuduga, dapat kerja, hantar pi kerja?
Siapa aku untuk Achik bila isi borang mara, buku medic, masuk kolej semula...update pinjaman itu ini?
Siapa aku untuk Andak dan Acu bila tolong online masuk mrsm,asrama penuh,matrikulasi, tabung sspn lagi...
Siapa aku bila semua keperluan sekolah asrama pun aku tolong fikir dan beli?
Siapa aku bila technology mula memecah masuk rumah.... handphone, laptop,internet,printer ?
Siapa aku bila aku tolong buatkan kerja sekolah German???????
Siapa aku bila try to make everything 'ada' ...
The rest were just unwritten ......
tapi bila aku rest ... dikatanya aku tak dak kerja...tak nak bantu adik-adik...
tapi bila aku ada duit, kata aku berlagak....
Salah aku gak sebab tetiba angin...kesan stress bertungkus lumus dgn installer crack dan kemaskini laptop..
Aku pantang disuruh terutamanya bila memang aku tengah buat pun walaupun tanpa disuruh...
aku dah tau list to do aku tp bila ada org nak tambah...dan kata yg pelik2 pulak...
tsunami lah.... huhuhuhuh stress berganda...
Aku tahu ..aku tak patut merungut hanya kerana aku masih bujang dan stay with parents.. sebab ada hikmah disebalik semua ini....
Mungkin apa yg aku buat ni "nothing" compare to her...
Aku tak minta balasan... cuma
First word "LETIH"
Second word "SEDIH" 
but the Only word " Astaghfirullahalazim"   

life like a chameleon

Ismi's Weather Forecast : This weekend nak gi KL hantar Andak balik matrik... hotel dah tempah semua 3 night ~ rm400... rasa best sangat sebab nak gi tukar angin, ingat nak shopping.... tapi lepas apa yg jadi semalam.... rasa sangat down to earth :(

No comments:

Post a Comment