Wednesday 11 September 2013

Ada Apa Dengan Aku ?

Is oh Is...
kepala engkau terhantuk mana ni Is?
cakap apa pun dah macam mayat hidup rasanya... tak tau fikir apa...
tapi mulut tu sangat ringan berkata yes... (marah dengan diri sendiri!!!)
Ada apa dengan aku?
(ala-ala ada apa dengan cinta AADC filem indon yg sangat popular satu ketika dulu)

Serabut dan berat otak sebab ni ka?
1) Laptop rosak.... baru settle melayang rm400 + adapter for my lovely travelmate
2) Abg Wira kemik kat bawah.... abah tanya tapi boleh buat-buat tak tahu kena apa.... (takut beb)
    peristiwa lama, kami naik ramai2 nak p kenduri kawin member mama,tersalah go stan...tak nampak          divider tepi longkang.... lepas langgar tu, tak sedar masih di tengah-tengah jalan (huh klu tak semua dah jadi arwah dilanggar lori.... mmmmm whut's the careless sis!!!)
3) MARKING (about 300 students since last week- 3 group to go)
4) Teaching subject ( macam biasa pagi petang pagi petang, dengan student ngong-ngeng masa briefing.... sangat gerammm tapi sabo jela)
5) Kenapa terima to Teaching New subject ( ntah apa-apa marah kat lecturer yg dirasakan tak adil, adaka patut tambah workload aku jadi 19 jam seminggu, diaorang 7 jer kot huh and then expect me to learn new things..... sangat teraniaya walaupun aku rasa it's a good things for me to learn tapi agak2 lah...aku pun nak ada rest)
6) kenapa rajin sangat nak deal barang2 pengajaran... kan sendiri dah pening jadi orang tengah!! (again i'm cursing myself but i already open biz opp tu others......Jemmmm )
7) What to expect when someone just says to you " kalau saya masih bujang,awak nak tak kat saya?"
     kepala biol tapi tak tercapai hajat nak marah.... cuma boleh kata " tak mau jawab lah soalan tu..."
    dalam hati nak jer menyumpah , masa engkau single kau takmau tya...dah kawin baru nak tanya!!!
    Is kenapa soalan yg sama yg engkau dapat? melawak jadi madu... boleh diterima ka?
8) Masalah rumahtangga..... hahhahhahhah susahnya ada rumah dan tangga.... Again n again dapur tak berasap, bilik dah jadi sorang satu.. balik rumah macam dah boleh dengar bunyi nyamuk n lalat berterbangan.... huhuhuhuhu tak sanggup nak jadi anak tunggul ni... ingat best :(
9) sebab masalah yg bertaburan, tak pasal2 jadi byk cakap ngan Angah... baru ingat nak stop huhuhuu
    byk merungut tentang partner... tak tau kenapa jiwa banyak buruk sangka, hati ni dah tak boleh nak cover dgn benda baik...mungkin sangat letih dan tepu dgn pelbagai alasan dan drama....
10) adakah aku cuba sibukkan diri supaya tak dapat nak sambung master? MAYBE

Ya Allah, ampuni aku atas kesalahan aku ni... astaghfirullahalazim

Bila difikirkan semula, asyik-syik jatuh dlm lubang yg sama....
kenapa Is? apa yg Is gagal belajar dari peristiwa dulu?
I still didn't learn from lesson...
rama -rama terbang tinggi..... la la la...cantikkan?... tapi sangat susah nak cantum... rapuh

No comments:

Post a Comment