Friday 13 September 2013

Just had a bad Friday , and later a good Friday...

Alhamdulillah... after one week of misery since last friday.......... now it seems to be clear one by one....

Is dah berjaya install Acad 2009 in my own PC + laptop, tinggal to learn a few thing new and a few question and task to create for my teaching next two weeks....(seriously ILL to think and to be like a lecturer)
Llega sangat next week cuti 1 Malaysia, jatuh hari isnin so i still have time to prepare mentally and physically. Ujian Allah sangat hebat, sampaikan Is tak rasa mampu nak teruskan...alhamdulillah berkat sabar dan macam selalu (dah kena train to have all cabaran in one time) selalu sangat rasa taknak hidup...huhuhuhu dengan rahmat Allah dan doa, Allah ungkaikan satu persatu.... go go Is.... you need to plan for the class...

Second, dah selesai pembelian barang pengajaran tu...walaupun agak kelam-kabut...
Salah cakap harga dan list barang pulak salah hahhahahahh susah juga jadi orang tengah, tapi gatal nak buat jugak ... niat nak tolong jer,last-last susahkan diri sendiri (tapi Is rasa lapang jiwa sebab tahu and maybe it's a good experience of dealing). \(^-^)/

Masih terngiang-ngiang lagi perkataan "Madu". Jiwa rasa sentap dan kecik jer bila dia asyik sebut cemtu...
Memang dah menangis pun.....(mostly when driving) rasa macam nak mengadu kat ayahanda tapi tak jadi arrrrrrrrrr.... malu... mesti ayahanda marah dengan ayat ni " tu la ...dulu orang nak dia juai mahai " 
huh still aku ada alasan aku sendiri, kalau dia betul-betul, kenapa dia tak tanya eye to eye, heart to heart... kenapa mesti melaung macam main-main? Is tak dapat nak bezakan semuanya...sorry 
sebab tu jugaklah bila difikirkan semula, dah bukan jodoh sebab tu tindakan dia lain...
Apapun harini dah selesai urusan mengajar "Madu"... lega sangat-sangat it's over!!!! yea!!! 

Angah mai sambil bawa secawan LA coffee yg aku bagi...hahhahhaha comel cute sangat (^o^)................
Walaupun aku nampak dia sangat garang semasa deal dgn student yg tercicir dompet dalam kelas.....
Offering help for my monday class tapi aku taknak susahkan sesiapa.... better for me to handle alone... sakit kepala gak klu nk fikir orang lain....baik aku buat jer apa yg aku nak buat....kalau perlu... i will seek for help
InsyaAllah....

new problem... just got email from My SuperV...... oh Master oh My Master..... macam tak larat nak fikir dah.... dah overload ni... tapi tak tau nak cakap macamana.... dah bgtau Angah... faham ke tak dia? 

My Sangojae?
Dah start a few words... walaupun aku jadi berat mulut nak bersuara dan senyum but I'm trying hard okay..
Things will be better cause anak-anak n cucu lain nak balik... hahhahhaah 
sebab apa jadi cemni eh?
memang kehidupan family macam ni ka? bila masing2 dah tak larat nak tengok muka "hang" muka "aku"..
A bit Psyco about it......... agaknya sebab tu aku dilanda pelbagai masalah kat opis... sebab nak counter semula apa yang berlaku di rumah..... psyco psyco psyco .... masyaAllah

No comments:

Post a Comment