Monday 18 November 2013

Kesabaran sebenar ialah....

Pernah tak rasa macam hilang sabar? 
Macamana nak ukur tahap keSabaran tu?
Setiap manusia aku yakin dan pasti, mesti akan cakap SABAR.... klu kawan-kawan/sedara mara ke.. ceritakan masalah diaorang... ermmmm senang je cakap...tapi orang yang menghadapinya?
Apapun itulah "words terbaik" yang mampu diucapkan...terpulang pada orang untuk menerimanya.. baik untuk peringatan yang " SABAR itu separuh dari IMAN " .

How was Weekends ... 
Aku yang tak bersabar... aku yang tak ikhlas ka?
ermmm Selalu macam banyak kerja... tapi kalau orang tanya, aku tak boleh nak cakap kerja apa....
Cuma yang aku tahu otak aku giat menyusun in order to complete...all the Housechores, My chores, Baby sitting, Completing job application for my sis, try to fulfill my "one day one paper"... rasanya makan pun tak kenyang tapi mandi masih lagi basah...

Adakah orang lain pun ada rutin sama?
For me the biggest challenge is the job application...sambil buat rutin lain....
Aduhai jenuh nak cari info... isi borang untuk diri sendiri pun dah rasa sukar...ni kan pulak untuk orang lain.. how long does it take? 
Mungkin aku yang tak pandai kot...aku banyak membebel nak itu nak ini,yang tak boleh, itu tak sesuai.....tak kira lenguh tangan isi 4 borang..tulisan pun dah tak standard, sat huruf besar sat huruf kecil.... edit gambar lagi... I'm really sorry kalau ada hati yang terluka...Aku rasa sangat stress dan letih.....
Apapun berjaya complete and submit jugak akhirnya... walaupun my mom already give up akibat aku sendiri yang banyak membebel... yer la semuanya aku kena buat...dah buat pun dia tak percaya, kena bangkang lagi... semua tak kena...

Sebenarnya aku yang salah... sepatutnya aku lebih banyak bersabar dan ikhlas...baru mulut tak membebel..
Kita takkan jadi ikhlas kalau kita asyik mengungkit...aku yang jeles tengok orang lain yang terbaring,main game... benda simple pun tak boleh tolong basuh/kemas... baju sendiri pun tak rasa nak sidai...semua nak kena suruh,nak kena ketuk... yang nampak jahat siapa? aku jugak...sebab membebel...
Aku yang masih dalam pemulihan... ermmmm
susahnya nak cerita....only when you're in my shoes then you'll know...



No comments:

Post a Comment