Monday 3 February 2014

Hati oh Hati

Fuhhh dah lama tak menulis...
banyak sangat kejadian sampaikan aku speechless, jammed tak boleh nak bercerita...

Last week was a bit 'terkesima' day....

My makcik ask me to go KL with her semata-mata nak teman sepupu for his 'prom'. Serabut memikirkan nak kena 'bersiap', kena sembang dan paling penting kena cuti 5 hari semata-mata malam tu jer... nak naik bas macam tak sanggup jer... fuh akhirnya berjaya menolak walaupun rasa sgt kesian kat makcik... tapi kali ini baik aku kesian kat diri sendiri dulu...

Back to office, i'm been asked to go KL jugak for two days attending a kursus... sangat terkejut sebab tarikh sangatlah sesuai... terkesima sebab fikir request makcik, dah jimat cuti aku... klu aku terima maksudnya aku just kena cuti for 3 days....soooooo bila fikir semula, baik aku stay with my very 1st decision... aku tak bersedia dan bukan aku lah... haish...kira nak mudah jer sepupu aku tu, suka hati main petik nama aku... nasib baiklah abah pun sokong aku :P

Alhamdulillah dah khatam Al-Quran... tapi hati terusik la pulak...
baru jer kata dalam hati berbicara dgn Allah (aku tak ingat full verse) bahawasanya sekiranya hari aku khatam, mana2 lelaki yg 1st tegur, insyaAllah aku buka hati ini...
Guess what... Angah appear out of the blues... dah la lama gila tak tegur face to face

next story, back in office meeting... apart from being asked to KL kursus....
tiba2 hati jadi sebak bila org start tya tentang workload kelas b-tech yg telah aku lalui.... serabut tak boleh nak cerita...nak menangis pun ada...... nak jer aku cakap susah tak susah, load ke tak load.... aku jatuh sakit at the end of the semester.... tapi nasib baik gak aku speechless sebab dok pk KL...

Aku masih trauma kot... masih tak redha.. Astaghfirullah

bukan mudah nak mujuk hati BILA : .....
1) kerja banyak org tak nampak pun kita buat kerja..... siap dapat surat tunjuk sebab
2) skt rendah dari org yg lain (okay aku terima hakikat kena ikut seniority) tapi rasa cam "mangkuk" gak sebab rendah dari dulu
3) kerja dah jadi tak ikhlas sebab aku asyik merungut jer... walaupun dalam hati sendiri
4) aku rasa dah hilang semua ganjaran pahala tu
5) kafarah dosa aku... aku jatuh sakit sampai harini tak hilang batuk... especially pagi2
6) family pun dah tak peduli kat aku...
7) Bertungkus lumus siapkan modul.... rasa cam nak pecah kepala, mouse pun start rosak... nasib baik ada member lain tolong, baru clear otak nak fikir flow of the stories... dah la baru je struggle with the installer....bersedia je lah akhir tahun ni, looks at who's get the credit... makan hati jer la
8) definisi kebahagian = ????????

note: lagu Hafiz kebahagiaanmu deritaku menang AJL


my friend said : tk mau tk pa...tp kalau dah dpt..buat jaaa..ada la nnt ganjaran kat mana-mana
  ..... tukar merungut tu jd kritikan membina..insyaallah tk hilang...makin bertambah ada la kut

Ismi's weather forecast : Just wish that I 'hilang ingatan' of what happened to me... 
Just wish that I continue life without holding grudge and jealousy for others

No comments:

Post a Comment